Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ
Сім’я – це колектив, члени
якого взаємозв’язані відповідними обов’язками. Являючись членом сімейного
колективу, дитина також вступає в систему існуючих відносин. Якщо в сім’ї панує
доброзичливість, увага один до одного, вміння вислухати іншого, повага до
старших, то це лише на благо у вихованні кращих рис дитини.
Батькам потрібно тримати
єдність змістовного спілкування з дітьми, а також єдність вимог до її
діяльності. В сімейній практиці переважають заборони і примусовість, іноді
допускаються фізичні покарання, що не узгоджується з важливим принципом
педагогіки – повага до особистості, яка розвивається.
Важливу роль у вихованні
дисциплінованої відповідальної особистості відіграє дотримання режиму. Батькам
особливу увагу потрібно звернути на охорону здоров’я дитини, формування
культури поведінки, гуманних проявів і патріотичних починань.
Сім’я може виховувати корисного
члена суспільства за умовами, що всі її дорослі ведуть здоровий спосіб життя. В
такій сім’ї дитина росте в морально-емоційній атмосфері, яка позитивно впливає
на її фізичний розвиток.
Клімат в сім’ї залежить від
наявності спільних інтересів. Сім’ю зміцнюють цікаві справи і турботи, будні,
наповнені корисним змістом, суспільні та сімейні свята, відпочинок.
Якщо батьки добрі, чуйні,
уважні, живуть широкими суспільними інтересами, а сімейний колектив об’єднаний
спільними трудовими обов’язками, то така сім’я позитивно впливає на виховання
дітей. Якщо вони ведуть неправильний спосіб життя, не хочуть працювати, їм
далекі високі ідеали, сім’я замкнута або кожен член її живе своїм життям, то в
такій сім’ї дитина росте егоїстом і нічого доброго не навчиться.
Немає коментарів:
Дописати коментар